НачалоЯстия с месоРибаВкусна сьомга на тиган...

Вкусна сьомга на тиган с гарнитура

Рецептата днес – сьомга на тиган. Този рибен деликатес не само предлага изключителен вкус и текстура, но и е богат на полезни хранителни вещества, като омега-3 мастни киселини. За да се насладим на всички блага на сьомгата, е от съществено значение да разберем основните тънкости при приготвянето на този деликатес.

Рецепта за сьомга на тиган с гарнитура

Необходими продукти

  • 1 средно голям котлет от сьомга (може и филе);
  • 50 гр. масло;
  • бял пипер;
  • сол.

За соса

  • 3 с.л. лимонов сок;
  • 1 с.л. зехтин;
  • сол;

За гарнитурата

  • 2 картофа;
  • лук пресен или кромид;
  • по желание магданоз;
  • сол;
  • оцет;
  • олио.

Как да приготвите вкусна сьомга на тиган

Сварете картофите до готовност. Нарежете ги на кубчета, нарежете лука и магданоза на ситно и ги прибавете към картофите. Овкусете със сол, оцет и олио по ваш вкус.

Измийте добре рибата и я подсушете. Овкусете я със сол и бял пипер. На средно силен котлон изпечете рибата от всяка страна за 4 минути.

Сложете готовата сьомга в сервизна чиния, прибавете от картофената салата, а соса поднесете в сосиера към нея.

Да ви е сладко!

Ако таи рецепта за сьомга на тиган ви е допаднала, разгледайте и другите ни предложения за приготвяне на вкусна риба, като пълнен шаран с ориз и праз или пък цаца… цаца, но наистина вкусна и хрупкава цаца.

Хранителни вещества в сьомгата

Сьомгата е богата на разнообразни хранителни вещества, които я правят не само вкусен деликатес, но и изключително полезна за здравето. Ето някои от полезните вещества, които се срещат в тази риба.

Омега-3 мастни киселини

Сьомгата е изключително богата на омега-3 мастни киселини. На тях се приписва благотворния ефект върху сърдечно-съдовата система, подпомагане на мозъчната дейност и привовъзпалителни свойства.

Протеини

Сьомгата предоставя висококачествени протеини, които са необходими за растежа, регенерацията на тъканите и поддържането на мускулната маса.

Витамини

Витамините от група B, особено B12, предоставят подкрепа за нервната система и образуването на кръвни клетки. Също така, съдържанието на витамин D подпомага здравето на костите и имунната система.

Минерали

Сьомгата е източник на минерали като селен, желязо и цинк. Селенът има антиоксидантни свойства, а желязото е важно за образуването на червени кръвни клетки и транспорта на кислород в организма от хемоглобина.

Животински мазнини

В сьомгата се съдържат и здравословни животински мазнини, които помагат за усвояването на някои витамини и осигуряват енергия за организма.

снимка: личен архив

Още от категорията

Напиши коментар:

Въведете коментар
Име