НачалоЗдравеХранене и диетиДиета зоната (рецепти и...

Диета зоната (рецепти и меню за 7 дни)

Диета зоната рецепти и меню за 7 дни е режим на хранене с умерено ниско съдържание на въглехидрати, която е позволила на много хора да отслабнат. Тъй като се основава на принципа на правилното съотношение на макронутриенти при всяко хранене (приблизително 40 процента въглехидрати, 30 процента протеини, 30 процента мазнини), спазването на Зоновата диетможе да изглежда предизвикателство. Това примерно меню  за диета зоната обаче може да помогне. Показва ви как да разпределяте храната правилно, за да постигнете успех.ю

Какво представлява Диета Зоната?

Смисълът на „Диета зоната рецепти и меню за 7 дни“ е способността да се контролира съдържанието на инсулин, основното вещество, което регулира количеството захар и мазнини в тялото. Когато нивата им са високи, се произвеждат „лоши“ ейконазоиди – хормоноподобни вещества, които контролират жизненоважни физиологични функции, включително функционирането на сърдечно-съдовата и нервната система.

Тоест полиненаситените мазнини се заменят с полиненаситени: бързо хранене, пържено и други неща, които не са полезни за ядките, различни растителни масла (орехово, ленено, фъстъчено и др.), тиквени семки, но тези мазнини не трябва да са повече от 30 грама на ден.

Останалата част от храната трябва да бъде сложни въглехидрати (зърнени храни) и протеини, и разбира се, плодове и зеленчуци. Има три хранения на ден (малки) и две закуски. Като цяло има два вида Диета Зоната, една за 1200 и друга 1600 к.к. Ако има физическа активност, тогава изберете тази с 1600 к.к, ако сте НЕ, тогава 1200 к.к.. Диетата е за 7дни, но продължава 10.

Мнения за Диета Зоната

Започнах нова диета – свалих 3 кг за 5 дни – чувствам се много добре – диетата е много засищаща и вкусна – позволява консумация на 1200-1400 к.к. Основното мото на Зоновата диета е да отслабнете удобно – така че тялото ви да е в благоприятна „Зона“. „Диета Зоната“ залага на 3 основни фактора- протеини-30% въглехидрати-40% и растителни мазнини-30%. Такова ясно разпределение на растителни мазнини, протеини и въглехидрати ви позволява да поддържате производството на инсулин нормално и следователно човек не само губи тегло, но в същото време се чувства добре. Диетата е предназначена за 10 дни.

Диета зоната рецепти и меню за 7 дни – примерен план

Това меню за 7 дни може да ви послужат като насоки за спазване на Зоновата диета.

Диета зоната – меню за 7 дни

Първият ден – зоната

Закуска
1. Омлет от 4 белтъка, смесени с 1 ч.л. настъргано сирене (сварете в растително масло).
2. Чаша стафиди.
3. Чаша кафе или чай без захар и мляко.
4. Две филии черен хляб или хляб с трици. По желание тази закуска може да бъде заменена със закуска на третия или четвъртия ден.

Обяд
Салата от 200 г месо от раци или скариди с 1 ч.л. майонеза. Поръсете с лимон, поставете върху листа от маруля, увийте всичко в парче тънък пита хляб.

Следобед
50 г обезмаслена заквасена сметана или кисело мляко.

Вечеря
Котлет от 150 г телешка кайма с 1 с.л. л. обезмаслена заквасена сметана, 1 с.л. л. нарязан лук, билки и черен пипер. Към каймата добавете малко доматено пюре и сварен бял боб. Запържете в растително масло.

За нощта
1. 50 г постна шунка или пуешко месо.
2. 100 г ягоди или малини.
3. По желание шепа орехи или шамфъстък.

Втори ден – диета зоната

Закуска
1. 50 г бекон.
2. Чаша минерална вода без газ, напълнена с 1/2 чаша овесени ядки и 1 с.л. л. бадеми.
3. Чай, кафе без захар.

Обяд
1. Запържете 170 г пилешко филе или кайма в растително масло.
2. Един домат и няколко листа маруля.
3. Парче твърдо сирене.
4. Половин ябълка
5. Шепа ядки.

Следобед
Зелен грах, броколи или зелен фасул с растително масло и 150 г соево сирене тофу.

Вечеря
1. Запечете 150 г пилешко или пуешко филе на фурна с резени лимон и лук. Полейте с кетчуп.
2. Спанак с лимонов сок и зехтин.
3. 100 г ягоди.

За нощта
1. 50 г обезмаслена извара.
2. Праскова.
3. По желание: три маслини.

Ден трети – рецепта за меню

Закуска
1. Салата от всякакви плодове с добавяне на малко количество обезмаслено извара или заквасена сметана, чаша стафиди и три ореха.
2. Чай или кафе без захар.

Обяд
Менюто от първи ден

Следобед
50 г обезмаслена извара с чаша резенчета ананас.

Обяд
Печено на фурна филе от бяла риба, предварително поръсено с лимон и поръсено с пармезан. Гарнитура – всякакви варени зелени зеленчуци.

За нощта
50 г шунка или варена пуйка.
2. Половин чаша стафиди.
3. Шепа всякакви ядки или сушени кайсии.

Ден четвърти – лесно меню за зоната

Закуска
1. 50 г пържен бекон.
2. Нискомаслено кисело мляко с 1/4 чаша горски плодове и 1 с.л. л. смлени бадеми.
3. Чай или кафе без захар.

Обяд
1. 150 г пилешко филе, запечено на фурна. 2. Салата от шампиньони, маслини и целина със сос от лимон и растително масло. 3. Портокал.

Следобед
1. 50 г всякакво сирене.
2. Половин ябълка.

Вечеря
1. Намажете 150 г свинско месо с горчица, отгоре наредете кръгчета ябълка, залейте със смес от бяло вино и минерална вода и оставете да къкри във фурната за 20 минути при температура 250 градуса.
2. Гарнитура от всякакви зелени зеленчуци, варени или сурови.

За нощта
200 г сухо червено вино. 2. 50 г обезмаслена заквасена сметана или кисело мляко.

Ден пети – зоната

Закуска
1. Крутони с горски плодове: разбийте 4 белтъка, потопете в тях две филийки черен хляб (или с трици) и ги запържете в маслото. Отгоре се нареждат ягоди и се поръсват с настъргани бадеми.
2. Чай или кафе без захар.

Обяд
1. 150 гр. варено пилешко филе с целина, домат, няколко листа маруля и половин ябълка.
2. Филийка хляб Бородино или хляб с трици.
3. 1/2 чаша стафиди.

Следобед
1. Пюре от едно авокадо с лимон. 2. 50 г шунка или гърди. 3. 1/2 чаша стафиди

Вечеря
1. 180 гр. телешка кайма се смесва с 1 белтък, 1 ч.л. кетчуп, малко наситнен лук и галета. Разточете на топки и изпържете в растително масло.
2. Варени тиквички или броколи.
3. Половин ябълка.

За нощта
1. 50 г шунка
2. Чаша горски плодове, 3 ореха.

Ден шести – Диета зоната

Закуска
1. 150 г шунка.
2. Един домат.
3. Резен пъпеш или диня
4. Чай или кафе без захар.

Обяд
1. Сандвич хляб с трици, пуешко или рачешко месо със зелена салата и 50 г сирене. 2. 1/2 портокал.

Селедобед
1. 100 г обезмаслена извара.
2. 1/2 чаша пресен или консервиран ананас
3. Шепа бадеми.

Вечеря
1. Пуешко филе без кожа, пържено в растително масло. 2. Варени зелени зеленчуци. 3. Чаша горски плодове.

За нощта
1. 50 г шунка.
2. Чаша горски плодове.
3. Три маслини.

Ден седми

Закуска
1. Омлет от 4 белтъка и 50 г бекон.
2. Филийка черен хляб (или с трици).
3. 1/2 грейпфрут.
4. Чай или кафе без захар.

Обяд
1. Поставете 150 г варено пилешко филе в пита, парче сладък пипер, лук и авокадо.
2. Две сливи или сушени сини сливи.

Следобед
1. Едно твърдо сварено яйце.
2. Половин ябълка.
3. Шепа бадеми.

Вечеря
Запържете в олио 200 г настъргана сьомга с чесън, естрагон и червен пипер.

За нощта
Парче шунка или пилешко филе.

Последните три дни – осми, девети и десети – можете да изберете менюто от тези дни, което ви харесва най-много.

Плюсове и минуси на „Диета зоната рецепти и меню за 7 дни“

Предимства: Наистина работи!

Недостатъци: необходимо е търпение и време!

Диетата наистина работи. Отнема, както при всички други, воля и време, разбира се. В резултат на това само за 2 седмици отново ще се впишете в дънки! Но мигновен ефект няма. Въпреки това дори лекото подобрение на външния ви вид ще изисква усилия и колкото повече остарявате, толкова повече тези усилия ще се изискват от вас. Късмет с Диета зоната рецепти и меню за 7 дни!

Още от категорията

Напиши коментар:

Въведете коментар
Име