НачалоЗдравеКак да предизвикаме цикъл...

Как да предизвикаме цикъл – 8 начина

В тази статия ще разгледаме темата как да предизвикаме цикъл, която вълнува все повече жени, на които им закъснява и желаят да предизвикат датата на менструация.

Менструацията е различна при различните жени, но вероятно всички можем да се съгласим, че понякога менструацията е неудобна, непостоянна и дразнещо нередовна. Не само че нередовната менструация може да обърка цялата ви седмица, но дори менструация, която пристига по график, обикновено пътува със своите неприятни симптоми, спазми, настроение, депресия и други странични ефекти, свързани с менструалния цикъл, с които може просто да нямате време да се справите по време особено напрегната седмица. И така, как да предизвикаме цикъл?

Поради всички тези причини сме сигурни, че сте искали да знаете как да накарате цикъла си да дойде по бързо. Менструацията е съществена част от това да си жена и понякога може да те накара да се почувстваш чудесно свързана с цикъла на собственото си тяло и плодовитостта, но друг път може да е разочароващо и неприятно.

Как да предизвикаме цикъл

Но всъщност има начини да имате по-голям контрол върху менструацията си. Въпреки че нашия цикъл е уникален за нашите тела, той реагира и на външни сили, някои от които могат да предизвикат по-ранна менструация. Това е реакция, която всички можем да използваме от време на време – независимо дали искаме да се справим с това, преди да имаме важна среща, или ако ни предстои да отидем на почивка и искаме да сме сигурни, че не не прекарваме цялото си пътуване в хотелската си стая.

Въпреки това, тези методи не са безупречни и няма да работят за всяка жена. И ако изглежда, че даден метод не работи за вас, определено не приемайте допълнително лекарство – може просто да не е подходящо за вас.

Ако сте в затруднено положение и искате да опитате всичко възможно за да предизвикате цикъла си да дойде по график, опитайте един от тези осем метода как да предизвикаме цикъл.

Предизвикване на цикъл с чай от магданоз

Както всеки билкар ще ви каже, магданоза е от семейство билки, които стимулират притока на кръв в таза и матката и понякога могат да ускорят менструацията ви. Ако сте потвърдили, че не сте бременна, за да предизвикате безопасно цикъла а си, можете да опитате някои леки билки като магданоз, джинджифил, бял равнец, розмарин и градински чай, сварени на чай. Практикуващите билкови лекарства предполагат, че тези билки могат да отпуснат матката, поради което може да са в състояние да предизвикат аборт при бременни хора, но има ограничени данни в подкрепа на тези твърдения.

Въпреки че тези билки не са токсични за възрастни, все пак трябва да бъдете разумни при използването им. Започнете с малки дози след консултация с лекар или билкар и ако те не подействат, отчитайте това с факта, че тялото на всеки човек е различно.

Как да предизвикаме цикъл със секс

По време на полов акт стимулацията на вагината кара тазовия кръвен поток да се насочва в тази посока. Това определено е така, ако половият акт включва оргазъм, тъй като контракциите, които идват с кулминацията, могат да помогнат за разширяване на шийката на матката, което също допринася за отделяне на лигавицата на матката. Същото важи и за мастурбацията – тя също може да помогне за по-ранното начало на цикъла ви.

Но не само сексуалният акт може да предизвика цикъла ви. Хормоните, които се произвеждат и отделят по време на оргазъм, също могат да допринесат за ускоряване на пристигането на вашия цикъл. Въпреки че често смятаме, че окситоцинът е химикалът, който се отделя по време на секс, той не е единственият. Окситоцинът, комбиниран с адреналин и допамин, се освобождават по време на секс и могат да играят роля в ускоряването на цикъла.

Съществува и фактът, че спермата омекотява шийката на матката, което може да доведе до ранна менструация.

Намалете стреса

Да, по-лесно е да се каже, отколкото да се направи, но тъй като вече знаем, че стресът може да забави менструацията ви с дни или дори месеци, тогава със сигурност има смисъл, че намаляването на стреса ви може да поддържа менструацията ви в правилен план.

Вашият хипоталамус регулира частта от мозъка, която е отговорна за регулирането на вашия цикъл. Когато сте стресирани, това се отразява на вашия хипоталамус и може да ограничи хормоните ви, а когато това се случи, менструацията ви може да закъснее.

Има много начини, по които можете да намалите стреса си. Например, йога и медитация са очевидни начини за контролиране на нивата на стрес. Дори неща като вземане на гореща вана могат да отпуснат ума и тялото ви достатъчно, за да ускорят пристигането на менструацията.

Да се ​​научите да управлявате стреса си е много важно  не само защото може да накара менструацията ви да настъпи по-рано. Справянето със стреса е нещо, което всеки трябва да направи, защото има много рискове за психическото и физическото здраве.

Как да предизвикаме цикъл с упражнения

Говорейки за стреса, друг чудесен начин да го намалите и да предизвикате цикъл по-бързо е да спортувате. Ендорфините, отделени по време на тренировка, могат както да облекчат стреса, така и да намалят нивата на естроген. И двете неща са идеални, когато се опитвате да предизвикате цикъла си, въпреки че трябва да се отбележи, че не искате да понижавате нивата на естроген твърде много.

Всъщност, ако тренирате твърде много, не само рискувате да намалите твърде много нивата на естрогена си, но това може да доведе до аменорея или липса на цикъл. Причината за това е, че тялото ви може да тълкува всички тези прекомерни упражнения като стрес, което вместо това да накара цикъла ви да закъснее.

Предизвикване на менструация с кориандър

Семената от кориандър по своята същност имат свойства, които могат да стимулират или увеличат менструалния поток. Ето защо семената от кориандър се считат за най-ефективното домашно лечение за нередовен цикъл.

Сварете 1 чаена лъжичка кориандър с 2 чаши вода и я намалете до само една чаша. Прецедете сместа и я пийте три пъти на ден в продължение на 2 дни преди началото на менструацията.

Как да предизвикаме цикъл с Йога

Ако не сте получавали цикъл повече от 2 последователни месеца, тогава е препоръчително да се консултирате с Вашия лекар възможно най-рано. Въпреки това, ако менструацията ви закъснява за първи или втори път, по-долу са дадени някои йога пози, които могат да ви помогнат да регулирате менструацията по-рано.

Поза лък

Една от най-здравословните позиции за вашата репродуктивна система е точно тази поза от йогата. Това е класическа поза за йога, която ви помага да загубите мазнини по корема, като същевременно укрепва гръбнака, бедрата и глезените.

  • легнете по корем на пода;
  • вдишайте и огънете краката си в посока назад;
  • протегнете ръцете си назад, като хванете глезена си;
  • стомахът ви трябва да поддържа тежестта на тялото ви;
  • задръжте за около 10 секунди, преди да се върнете в предишната си позиция.

Лутеин за ускоряване датата на менструацията

Напълно различен метод за предизвикване на менструация е приемането на определено лекарство, продавано по рецепта, известно като лутеин. Лекарят го предписва обикновено за лечение на вторична аменорея.

Лутеинът се използва, когато жена страда от менструални нарушения поради ниско ниво на прогестерон. Лутеинът може да се прилага под формата на перорални или интравагинални таблетки. Приема се от 5 до 7 дни (това повишава нивото на прогестерона в организма) – след това време, когато изтеглим лутеина и нивото на прогестерона спадне, трябва да се появи менструация. Важно е обаче да не прибягвате до самолечение по този метод, а задължително да се консултирате с лекар.

Как да предизвикаме цикъла с виатмин C

Витамин С помага за задействане на хормоналното ниво, повишавайки нивото на естроген. По-добрите хормонални нива помагат за решаване на проблеми с нередовния цикъл. Следователно повишените нива на естроген и намалените нива на прогестерон предизвикват свиване на матката, причинявайки менструация.

Женатъа може да приема храни с витамин С, за да предизвика цикъл, но не е сигурно че това ще се случи на всяка цена. Въпреки това може безопасно да включите цитрусови плодове като касис, портокали, горски плодове, касис или богати на витамин С зеленчуци като спанак, зелени и червени чушки, домати, броколи и др.

Още от категорията

Напиши коментар:

Въведете коментар
Име

Хороскоп за утре, 23 юни 2024: Лъвът заслужено почива, Овена да внимава какво говори

Разберете какво вещаят звездите по зодии за деня, на какво да обърнете внимание и от какво да се предпазите. Хороскоп за 23 юни 2024 Овен Днес рискувате...