понеделник, 20 май 2024
13.2 C
София
НачалоРецептиСушени смокини по 3...

Сушени смокини по 3 начина – фурна, слънце и … ползи от плода.

Сушени смокини по 3 начина, ползи от тях и средство за лечение. Сушените смокини са пълноценен източник на калий, фибри и калций. Наличието на този ароматен сушен плод под ръка ви помага да удължите сезона на смокини и да разширите своя репертоар от рецепти със смокини. Следвайте това ръководство, за да научите как да изсушите пресни смокини по няколко различни лесни начина. Също така ще разберетe, какви са ползите от смокините, когато са сушени и какво да лекувате с тях.

Защо да сушите смокини?

Пресните, зрели смокини издържат относително малко време и често стават негодни за консумация след около 5-6 дни. Сушенето на смокини ви позволява да запазите тези деликатни плодове свежи за по-дълго време и още  куп други предимства. Ето няколко причини, поради които е добре да направите сушени смокини:

  1. Удължен срок на годност: Сушенето на смокини може да ги съхрани за няколко месеца напред. Сушените смокини могат да издържат от шест месеца до една година, докато пресните смокини издържат едва няколко дни.
  2. Висока хранителна стойност: Плътните, сушени смокини предлагат повече диетични фибри на порция, отколкото пресните смокини, което ги прави обичайно средство за лечение на храносмилателни проблеми. Сушените смокини също съдържат повече фенолни съединения и антиоксиданти (и двете могат да предотвратят увреждането на клетките), отколкото пресните смокини.
  3. Универсалност: Сушените смокини имат дъвчаща текстура и сладък плодов вкус, което ги прави страхотни за закуска или като допълнение за кулинарни рецепти.

Сушени смокини във фурна

Сушени смокини

Сушенето на смокини във фурна е лесен метод за консервиране на плодовете. Следвайте тези стъпки за приготвяне на сушени смокини на фурна:

  1. Загрейте фурната предварително: Включете фурната на най-ниската температура, в идеалния случай 60 градуса или по-ниска температура.
  2. Измийте и нарежете плода: Измийте смокините със студена вода, отцедете и подсушете. След това срежете смокините по средата от стъблото до основата.
  3. Сложете ги във фурната: Поставете нарязаните смокини върху лист хартия за печене, върху решетка или тава за охлаждане в предварително загрятата фурна. Оставете пространство за всяка смокиня, така че да не се допират една друга.  Оставете смокините да съхнат за осем часа, като ги проверяватеот време на време.
  4. Съхранявайте правилно: Извадете сушените плодове от фурната. Съхранявайте смокините в затворен съд при стайна температура. Сушените смокини могат да издържат от 6 до 12 месеца.

Как да изсушим смокините на слънце

Сушенето на слънце е традиционен и стар метод за сушене на смокини. Следвайте тези стъпки, за да изсушите правилно смокините на слънце:

  • Изплакнете смокините с хладна вода и подсушете.
  • Нарежете смокините на полвини по вертикала.
  • Поставете нарязаните смокини на един слой с разреза нагоре върху решетка за охлаждане (плюс лист хартия за печене). Покрийте решетката с два слоя тензух.
  • Поставете пресните смокини на слънчево място и ги обръщайте периодично през деня. Приберете смокините вътре, когато слънцето залезе, след което ги поставете обратно навън, след като слънцето изгрее на другия ден. Времето за съхнене може да варира в зависимост от климата. Ще отнеме два до седем дни, за да завършите процеса на сушене на смокини.
  • Съхранявайте сушените смокини в херметически затворени съдове или буркани. Може да ги съхранявайте на стайна температура или в хладилник или фризер.

Как да дехидратираме смокини

Дехидратирането на смокини е полезен метод за консервиране, но изисква дехидратор за плодове (сушилня за храна).

  1. Изплакнете смокините със студена вода и подсушете.
  2. Пригответе тенджера с вряща вода и пуснете целите смокини във врящата вода с  решетъчна лъжица. Извадете смокините след около тридесет секунди. Поставете ги в ледена вода, за да спрете процеса на готвене. Ледената баня ще разгради кожата и ще помогне за процеса на дехидратация.
  3. Нарежете смокините на половини или четвъртинки, ако искате по-малки парченца.
  4. Поставете смокините с кожата надолу на един ред върху тавата на дехидратора. Избягвайте струпването на смокините, защото това може да насърчи влагата и да попречи на процеса на сушене.
  5. Настройте вашата сушилня за плодове на около 55-60 градуса. Дехидратирайте в продължение на осем часа, като проверявате от време на време. След като смокините добият кожест сух вид, значи са готови.
  6. Охладете прясно изсушените смокини добре. След като изстинат, прехвърлете смокините в буркан, найлонов плик или друг съд за съхранение. Ако са в плик, вакумирайте за по-дълго съхранение.

Виж още: Сушени портокали за хапване и декорация (чипс, корички, резени)

Как да съхраняваме сушени смокини

Съхранявайте сушени смокини в стъклен буркан или друг съд, който може да се затвори добре. Може да държите смокинте на стайна температура на хладно и сухо място. Друга алтернатива е да ги сложите в найлонов плик, след което да ги вакумирате, за да предотвратите влагата. При по-горещ или по-влажен климат съхранявайте смокините в хладилник или фризер.

Ползи от изсушени смокини

Смокинята е мек плод, който може да ви предложи няколко предимства. Обикновено се предлага в изсушена форма особено през зимните месеци.

Сушени смокини при запек

Сушените смокини са невероятно лекарство за запек, което може да даде забележителни резултати само с няколко приема.

Те са пълни с фибри, които могат да помогнат за движението на червата. Също така са богати на витамин В6, който косвено може да улесни храносмилането.

Как да използвате сушени смокини при запек? Можете да накиснете няколко смокини във вода и да ги държите известно време. Яжте така накиснатите смокини по всяко време на деня. Можете също така да ги сварите в чаша вода и да изпиете течността. Може да си приготвите и чай от сушени смокини.

Други ползи за здравето от смокините

Смокините са богати на цинк, магнезий, желязо и витамини от група В, които могат да подобрят здравето на косата. Диабетиците също могат да ядат смокини, проучванията показват, че те са подходящи при диабет.

Смокините също така са източник на най-различни хранителни вещества. Те са богати на витамин А, С и К, витамини от група В, желязо, магнезий, магнезий, мед, цинк и калий.

Виж още: Рецепти за сушени домати – как да изсушите сами доматите

Калории на сушени смокини на 100 гр.

Калории – 252 ккал на 100гр сушен плод.

  • Общо мазнини – 1 гр
  • Наситени мазнини – 0,1 гр
  • Полиненаситени мазнини – 0,4 гр
  • Мононенаситени мазнини – 0,1 гр
  • Холестерол – 0 мг
  • Натрий – 10,1 мг
  • Общо въглехидрати – 64,8 гр
  • Диетични фибри – 9,8 гр
  • Захари – 48 мг
  • Протеин – 3,4 мг
  • Калций – 168 мг
  • Желязо – 2 мг
  • Калий 685,4 мг
предишна статия
следваща статия
Още от категорията

Напиши коментар:

Въведете коментар
Име

Видове маникюр – модерни форми на ноктите

Не подценявайте силата на промяната на формата на ноктите и различните видове маникюр. Дори и най-минималистичният маникюр може да се превърне в печеливш  правилното...